Bilfinger Industrial Services Finland Oy

News Detail

Baltic Connectorin kompressoriaseman viimeinen urakkasopimus vahvistaa hankkeen etenemisen aikataulussa

05.12.2018

Baltic Connector Oy urakkasopimus Bilfinger Industrial Services Finland Oy:n kanssa Inkoon kompressoriaseman prosessisähkötöistä ja instrumenttiasennuksistaBaltic Connectorin lehdistötiedotteesta:

Baltic Connector Oy allekirjoitti 16.11.2018 urakkasopimuksen Bilfinger Industrial Services Finland Oy:n kanssa Inkoon kompressoriaseman prosessisähkötöistä ja instrumenttiasennuksista.

”Olen iloinen voidessani todeta, että tämän sopimuksen myötä kaikki urakoitsijahankinnat Baltic Connector Oy:n työmaille on saatu päätökseen. Hanke etenee aikataulun mukaisesti ja on osaltaan mahdollistamassa Suomen kaasumarkkinoiden avautumista vuonna 2020”, kertoo Baltic Connector Oy:n toimitusjohtaja Herkko Plit.

Urakka sisältää kompressoriaseman käyttöön liittyvät sähkö- ja instrumentointiasennukset. Aseman kompressoriyksikkö on sähkömoottorikäyttöinen vaatien laajan sähköjärjestelmän. Urakan ensimmäiset vaiheet sisältävät aseman prosessirakennusten kaapelihyllyn ja valaisimien asennuksella.

”Urakka on rakentamiselle merkittävä, sillä siihen sisältyvät työt mahdollistavat kompressoriaseman rakennustöiden etenemisen seuraaviin vaiheisiin. Urakkasopimus vahvistaa entisestään rakennustöiden aikataulun mukaista etenemistä”, kertoo projektijohtaja Tom Främling, Baltic Connector Oy.

Inkoon kompressoriaseman asennustyöt valmistuvat kesällä 2019 ja aseman koekäyttö alkaa syksyllä 2019.

Baltic Connector Oy on vuonna 2015 perustettu valtionyhtiö, joka toteuttaa Suomen osuuden Suomen ja Viron välille rakennettavasta Balticconnector-kaasuputkesta. Balticconnector yhdistää valmistuttuaan Suomen ja Baltian maiden kaasuverkostot sekä mahdollistaa kaasumarkkinoiden avautumisen Suomessa. Hanke on 75-prosenttisesti EU:n rahoittama, ja Balticconnector-kaasuputken on tarkoitus valmistua vuoteen 2020 mennessä.

Lisätiedot :

Toimitusjohtaja Pekka Karppinen, Bilfinger Industrial Services Finland Oy, puh. +358 50 316 3732
Projektin vastuuhenkilö Jussi Ramstedt, Bilfinger Industrial Services Finland Oy, puh. +358 50 316 3697